Acte necesare la depunerea dosarelor de limită de vârstă/anticipat

Actele necesare la depunerea dosarelor pentru pensia pentru limită de vârstă şi pensia anticipată, sunt, după caz următoarele (Cf. Art. 61 din Normele de aplicare a Legii nr. 360/2023 privind sistemul public de pensii, din 28.02.2024, Parte integrantă din Hotărâre 181/2024):

Art. 61 din Normele de aplicare a Legii nr. 360/2023 privind sistemul public de pensii, din 28.02.2024
Parte integrantă din Hotărâre 181/2024
Actele la care se face referire la art. 89 alin. (2) din lege, pentru pensia pentru limită de vârstă şi pensia anticipată, sunt, după caz:
a) cerere pentru înscrierea la pensie, prevăzută în anexa nr. 3, respectiv în anexa nr. 4;
b) carnetul de muncă, în original şi copie;
c) carnetul de pensii şi asigurări sociale pentru membrii CAP, în original şi copie;
d) carnetul de pensii şi asigurări sociale pentru ţăranii cu gospodărie individuală din zonele necooperativizate, în original şi copie;
e) carnetul de asigurări sociale pentru agricultori, în original şi copie;
f) alte acte prevăzute de lege privind vechimea în muncă sau vechimea în serviciu realizată;
g) actele de stare civilă ale solicitantului, respectiv BI/CI, certificat de naştere şi de căsătorie, în original şi
copie;
h) livretul militar, în original şi copie;
i) diploma de absolvire a învăţământului universitar însoţită de foaia matricolă sau de adeverinţă din care să rezulte durata normală, perioada studiilor şi faptul că acestea au fost urmate la zi, în original şi copie;
j) dovada echivalării de către statul român a cursurilor desfăşurate în cadrul unor instituţii de învăţământ
universitar din străinătate;
k) adeverinţa privind sporurile cu caracter permanent reglementate prin lege sau prin contractul colectiv/individual de muncă, în original;
l) adeverinţa privind condiţiile de muncă deosebite, speciale, în original;
m) adeverinţă privind venitul brut realizat, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 6 la lege;
n) certificat de naştere copil, în original şi copie;
o) hotărârea judecătorească definitivă prin care s-a încuviinţat adopţia, în original şi copie;
p) adeverinţă eliberată de angajator/angajatori din care să rezulte că nu a optat pentru
continuarea activităţii până la împlinirea vârstei de 70 ani, conform art. 46 alin. (2) din lege, în original;(pentru persoanele care fac vârsta standard dupa 01.09.2024)
q) procura specială, pentru mandatar, în original şi copie;
r) acte pentru dovedirea calităţii de beneficiar al Decretului-lege nr. 118/1990, republicat, şi/sau al Legii
recunoştinţei faţă de eroii-martiri şi luptătorii care au contribuit la victoria Revoluţiei române din Decembrie 1989, precum şi faţă de persoanele care şi-au jertfit viaţa sau au avut de suferit în urma revoltei muncitoreşti anticomuniste de la Braşov din noiembrie 1987 nr. 341/2004, cu modificările şi
completările ulterioare;
s) adeverinţă eliberată de angajatorul/angajatorii la care îşi desfăşoară activitatea, cu datele de identificare ale acestuia/acestora, în vederea informării cu privire la emiterea deciziei de pensie, conform art. 93 alin. (7) din lege, în original;
ş) declaraţie pe propria răspundere pentru determinarea locului de şedere obişnuită, în aplicarea art. 5 alin. (3) din lege, prevăzută în anexa nr. 5;
t) alte acte întocmite potrivit prevederilor legale, prin care se dovedesc elemente necesare stabilirii drepturilor de pensie.

Informație oficială furnizată de Casa de Pensii Iași

Related posts

185 de ani de la primul spectacol sub egida Teatrului Național Iași

Școala „Ion Creangă” din Iași – o școală verde, implicată și responsabilă

Anunț important pentru utilizatorii SUPERSAC