Acte necesare la depunerea dosarelor de limită de vârstă/anticipat

Actele necesare la depunerea dosarelor pentru pensia pentru limită de vârstă şi pensia anticipată, sunt, după caz următoarele (Cf. Art. 61 din Normele de aplicare a Legii nr. 360/2023 privind sistemul public de pensii, din 28.02.2024, Parte integrantă din Hotărâre 181/2024):

Art. 61 din Normele de aplicare a Legii nr. 360/2023 privind sistemul public de pensii, din 28.02.2024
Parte integrantă din Hotărâre 181/2024
Actele la care se face referire la art. 89 alin. (2) din lege, pentru pensia pentru limită de vârstă şi pensia anticipată, sunt, după caz:
a) cerere pentru înscrierea la pensie, prevăzută în anexa nr. 3, respectiv în anexa nr. 4;
b) carnetul de muncă, în original şi copie;
c) carnetul de pensii şi asigurări sociale pentru membrii CAP, în original şi copie;
d) carnetul de pensii şi asigurări sociale pentru ţăranii cu gospodărie individuală din zonele necooperativizate, în original şi copie;
e) carnetul de asigurări sociale pentru agricultori, în original şi copie;
f) alte acte prevăzute de lege privind vechimea în muncă sau vechimea în serviciu realizată;
g) actele de stare civilă ale solicitantului, respectiv BI/CI, certificat de naştere şi de căsătorie, în original şi
copie;
h) livretul militar, în original şi copie;
i) diploma de absolvire a învăţământului universitar însoţită de foaia matricolă sau de adeverinţă din care să rezulte durata normală, perioada studiilor şi faptul că acestea au fost urmate la zi, în original şi copie;
j) dovada echivalării de către statul român a cursurilor desfăşurate în cadrul unor instituţii de învăţământ
universitar din străinătate;
k) adeverinţa privind sporurile cu caracter permanent reglementate prin lege sau prin contractul colectiv/individual de muncă, în original;
l) adeverinţa privind condiţiile de muncă deosebite, speciale, în original;
m) adeverinţă privind venitul brut realizat, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 6 la lege;
n) certificat de naştere copil, în original şi copie;
o) hotărârea judecătorească definitivă prin care s-a încuviinţat adopţia, în original şi copie;
p) adeverinţă eliberată de angajator/angajatori din care să rezulte că nu a optat pentru
continuarea activităţii până la împlinirea vârstei de 70 ani, conform art. 46 alin. (2) din lege, în original;(pentru persoanele care fac vârsta standard dupa 01.09.2024)
q) procura specială, pentru mandatar, în original şi copie;
r) acte pentru dovedirea calităţii de beneficiar al Decretului-lege nr. 118/1990, republicat, şi/sau al Legii
recunoştinţei faţă de eroii-martiri şi luptătorii care au contribuit la victoria Revoluţiei române din Decembrie 1989, precum şi faţă de persoanele care şi-au jertfit viaţa sau au avut de suferit în urma revoltei muncitoreşti anticomuniste de la Braşov din noiembrie 1987 nr. 341/2004, cu modificările şi
completările ulterioare;
s) adeverinţă eliberată de angajatorul/angajatorii la care îşi desfăşoară activitatea, cu datele de identificare ale acestuia/acestora, în vederea informării cu privire la emiterea deciziei de pensie, conform art. 93 alin. (7) din lege, în original;
ş) declaraţie pe propria răspundere pentru determinarea locului de şedere obişnuită, în aplicarea art. 5 alin. (3) din lege, prevăzută în anexa nr. 5;
t) alte acte întocmite potrivit prevederilor legale, prin care se dovedesc elemente necesare stabilirii drepturilor de pensie.

Informație oficială furnizată de Casa de Pensii Iași

Related posts

Redeschidem Muzeul „Nicolae Gane” – Galeria artei ieșene!

Centrul de Pediatrie Arcadia: consultații, investigații și intervenții chirurgicale în peste 20 de specialități pediatrice

Echipa de senioare a Iașului, la un pas de câștigarea Campionatului Național de rugby 7s feminin