Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) a primit semnalări că mai mulți cetățeni au fost apelați telefonic de persoane care s-au prezentat drept angajați ai caselor de asigurări de sănătate, au pretins că trebuie să transmită celor apelați sume de bani ai instituției și sub acest pretext și a solicitat informații despre codul numeric personal (CNP).
De, CNAS atrage atenția tuturor cetățenilor să manifeste prudență maximă aceea față de solicitările de comunicare a unor informații/documente cu caracter personal și/sau confidențial, primite telefonice ori prin alte mijloace de comunicare la distanță (e-mail, mesaje scrise etc.), aparent în numele instituției sau al vreunei case de asigurări de sănătate din subordine.
Nici CNAS, nici casele de asigurări de sănătate subordonate nu solicită persoane asigurate sau neasigurate informații referitoare la conturi bancare, parole personale sau PIN-uri.
Orice îndoială față de legitimitatea unei solicitări de informații/documente vă rugăm să vă verificați casa de asigurări de sănătate respectivă.
Precizăm că în județele unde s-au înregistrat astfel de situații au fost sesizate inspectoratele de poliție, iar CNAS va continua să monitorizeze cu atenție apariția unor asemenea cazuri și să le comunice autorităților competente.
Sursa: Casa Națională de Asigurări de Sănătate